Café Voltaire!

Hej bloggen, lite sent att skriva nu jag vet. Men när jag satt på bussen hem så halvsov jag nästan så jag sket i sången och gick hem och la mig i soffan. Somnade direkt.. och sen blev jag väckt av mamma vid 17-18 tiden.. SÅ jag orkade inte gå till bandträningen heller, men slutpratat om min konstiga sömn och hello till första dagen på caféet!

Jag åkte dit och var framme vid Caféet vid 7,55 ? typ.. och knackade på rutan.. efter 10 minuter fattade dom att det var något som jag ville. dom öppnade dörren och frågade "Ska du praktisera här?" Jag svarade "Japp" "Men skulle inte du vara här förra veckan med..!? " jag stelnade till och tänkte efter.. "Nej det var den här vecka" Hon visade mig runt och sa "Här har du ett skåp ta ett förkläde och en T-Shirt och kom upp sen med hissen.. Det var lugnt på morgonen och det blev rätt så tråkigt ett tag.. Jag hade inte fått i mig någon vidare bra frukost så magen var jju helt tom. Till slut sa dom "Om ni vill ha typ en kaffe eller kanske varm choklad/Oboy så kan ni ta det" jag visste hur man gjorde kaffet där så jag tog varm oboy i en tekopp. En fördel med praktikplatsen nu är att 2 tjejer som jag gått i samma skola med också praktiserar där. Linnéa och Elin. Jag gick i samma klass som Linnéa förut så det var kul att man kände dom lite grann iallafall. Vid 10-12 tiden började vi få fler och fler kunder och det var brickor på bord som vi hämtade osv. När vi lämnade in brickan till han som sköter disken var det alltid en ny bricka med rena jättevarma tallrikar och koppar och glass! Jag råkade skålla mig lite lätt men har satt på lite fuktkrämer och det är inte ömt längre i fingertopparna. Jag kände mig väldigt hemma här med vilket känns jättebra.Personalen är jättetrevliga vilket är ett stort plus!

Nu har ni hört om första dagen.. Så nu sa jag kolla en lite tidigare buss tills jag ska gå idag.



Ha det bra skriver snart igen.





- Sandra

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0