DJURMAGASINET

LÄS
rubriken.. Har praktiserat där i 4 dar. Skitkul lärt mig så sjukt mycket på så kort tid.. Imorrn är sista dagen jag praktiserar där..  Är faktiskt riktigt deppig för det... för man får göra så mycket mer än att städa burar osv.
• Städa Burar/Akvarium/Terrarium ( fåglar, kaniner, hamstrar, gerbiler, fiskar, sköldpaddor, salamandrar, marsvin )
• Marknadsförning
• Scanna varor och checka leveranser. (hör ihop med marknadsföring men ändå)
• Vara med djuren. Dvs. Klappa och ta ut och få dom vana med människor omkring sig, och att minska risken att få en hamster/gerbil att inte bli lika skygga osv.
• Hjälpa kunder.
Det kanske inte låter så kul, men om ni provar kan jag lova att ni inte ångrar er!
Kommer sakna alla djuren att inte gå in i djurrummet på morgonen och höra fåglarna kvittra, det kan visserligen vara jobbigt men det hör till. Att inte Få ta ut kaninerna lite och gosa med dom och samma med hamstrarna. Att inte hälsa på vattensköldpaddan i städrummet.. Att inte få fylla på reptilernas mat och inte få hålla i minisköldpaddorna. Att jag nu måste gå in i en ny rutin att nu ska jag gå upp och baka istället och ta reda på hur det känns att jobba på ett Café. Det är visserligen spännande. Men det är djur jag vill jobba med, det har jag ju velat inombords sen jag var liten. EN dröm om att en dag bli en vetrinär eller iallafall djurskötare. Det är jobbigt att tänka på. Vet kanske lite överdrivet för en veckas vist. Men på något sätt kändes det som om jag redan jobbade där. Vilket gjorde allt jobb så kul! Det känns att veta att efter morrondagens jobbdag kommer jag inte tillbaka dit på måndag igen. Personalens hundar, Malte, Nova, Pixa, Miliette. Kommer sakna dom väldigt mycket, så sjukt söta och snälla hundar. Att få praktiksera där. Det kan inte beskrivas med ord asså. Det går verkligen inte. Det har ju varit en dröm jag strävat efter länge länge asså. Och nu när det verkligen hände vill jag inte att det ska ta slut. Personalen som jobbar där är så otroligt trevliga och roliga och sjukt snälla. Att få lära känna alla som jobbar där, att kunna prata med dom som om jag känt dom i flera år tidigare, det betyder sjukt mycket det med. Att inte gå in och diska matskålar och andra tillbehör i buren kommer vara svårt att vänja bort.. riktigt svårt faktiskt. När jag läser igenom vad jag skrivit. Det känns verkligen. Känner hur små tårar tränger sig utöver ögonytan. Jag hoppas bara att jag känner mig lika välkommen på Café Voltaire också. Att jag får en bra relation till personalen där. Att jag känner att jag hör hemma där.
- Sandra

Kommentarer
Postat av: Cilla :) ♥

gmn då vrf tog du två jobb då! det verkar ju bra att du får vara med djuren och sånt! ♥ love you <33333333333333333333

2011-10-07 @ 17:36:49
URL: http://cillalove.blogg.se/
Postat av: Isabelle<3

Passa på just nu och vinn ett valfrit iphone skal, du behöver bara gilla 2 facebook sidor!!!!!!!!!

Har du inte iphone? Ge bort till någon du tycker om eller fyller år perfekt present, och det skadar ju inte och delta!;)

Hoppas att du har haft en undebar helg , kram!

http://isabellealberti.blogg.se/2011/september/tavling-1.html#comment

2011-10-07 @ 18:37:30
URL: http://isabellealberti.blogg.se/
Postat av: annalinneah ~

Aw...

2011-10-07 @ 19:33:27
URL: http://annalinneah.blogg.se/
Postat av: Malin

gillar djurmagazinet, låter som ett kul jobb :)

2011-10-07 @ 20:07:46
URL: http://maliinnordlund.blogg.se/
Postat av: Ida ♥

Har börjat skriva om min LKG!

Kika in och läs! Ställ gärna en fråga om du har!♥

http://idahtt.blogg.se

2011-10-07 @ 23:26:56
URL: http://idahtt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej, allt bra med dig? Fin blogg, kika gärna in hos mig så kanske vi kan följa varandra med bloglovin? ")

2011-10-08 @ 05:01:27
URL: http://www.johannaagren.blogspot.com
Postat av: Sandra ♥

Cilla, det var jättefullbokat så tog den ända fria veckan som fanns. :) kommer praktisera där nästa år också. <333



Malin, Det är ett jättekul jobb. Man lär sig så mycket. :)



2011-10-11 @ 03:29:47





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0